Allmänna köpvillkor

Detta avtal gäller från och med 2021-09-01.

1. Allmänt

Köp av produkter hos Best Ever Chair samt och JJ Productions AB (Org. 559430-9188) innebär samtidigt godkännande av våra Allmänna köpvillkor. Vid beställning av en produkt över Internet föreligger bindande köpeavtal. Köpet är genomfört så snart som köpet bekräftas på skärmen. Beställningar kan göras via webbsidan besteverchair.se samt koppokanna.se.

Dessa köpvillkor (”Avtalet” nedan) är anpassade för försäljning på Internet (distanshandel). Kopp & Kanna i Vadstena AB (Organisationsnummer: 559084-1903) är den säljande parten. Den köpande parten benämns som (”Kunden”) detta avtal. Villkoren i Avtalet är anpassade för försäljning till privatpersoner som fyllt 18 år och till näringsidkare med hemvist i Sverige och vid försäljning av varor (”produkter” nedan). Hos oss kan du som kund enkelt göra en beställning på https://koppokanna.se eller https://besteverchair.se (”Webbplatsen” nedan).

Bestämmelserna i detta avtal är ej tillämpliga för avtal om köp som ingåtts före den 1 september 2021. För att öka tydligheten finns en datummärkning i sidhuvudet. Om villkoren i Avtalet har ändras anges även ett slutdatum. Om slutdatum anges gäller Avtalet till och med kl. 00:00 det datum som Avtalet upphört att gälla. Du som kund får möjlighet att acceptera dessa villkor i samband med din beställning.

Villkor eller delar därav i detta Avtal som avviker från tvingande lagstiftning är utan verkan i den mån avvikelsen inte är till förmån för kunden. Denna bestämmelse gäller endast om kunden är privatperson och att köpet avser privat konsumtion.

Dessa köpvillkor skickas ut via e-post i samband med köp på koppokanna.se samt besteverchair.se.

2. Beställning

Hos Kopp & Kanna i Vadstena AB beställer du produkter enkelt och bekvämt. Vi erbjuder säkra betalningsalternativ och trygga leveranser. Kopp & Kanna i Vadstena AB tar emot din beställning när du klickar på knappen ”Slutför köp” i kassan (steg 1 av 1). Genom att klicka på knappen ”Slutför köp” accepterar du som kund även betalningsansvar för din beställning. När Kopp & Kanna i Vadstena AB har mottagit din beställning får du e-postmeddelandet ”Din Kopp & Kanna-beställning har mottagits!” eller ”Din Best Ever Chair beställning har mottagits!”, beroende på hemsida, till den e-postadress som du angav när du beställde. Vi ger också dig som kund möjligheten att göra en snabb beställning genom vår gästkassa utan att behöva logga in på https://koppokanna.se eller https://besteverchair.se. När du klickar på knappen ”Slutför köp” sluts detta Avtal.

Handla tryggt med rätt att ändra din beställning
Om du skulle ändra dig har du också möjlighet att ändra din beställning. För ändring av beställning ska du kontakta oss via e-post på: support@koppokanna.se. Ändring av beställning måste meddelas innan beställning packas (effektueras).

Handla tryggt med rätt till avbeställning
Om du ångrar dig erbjuder vi dig att avbeställa lagd beställning. För att göra en avbeställning ska du kontakta oss via e-post på: support@koppokanna.se. Avbeställning måste meddelas innan beställning packas (effektueras).

3. Priser och avgifter

Priser anges i svenska kronor (SEK) inklusive mervärdesskatt (moms) enligt gällande skattestats. Moms för momspliktiga produkter debiteras med 25%. Avgifter för frakt kan tillkomma vid varje beställning, se §7. Leverans i Avtalet för mer information.

Avgift för outhämtad försändelse
Om du som kund inte skulle hämta ut din beställning på det sätt som avtalats debiterar vi en avgift om 195 kronor inklusive moms. Avgiften är nödvändig för att vi ska kunna täcka frakt- och hanteringskostnader som uppkommer. Notera att om du inte tar emot eller hämta ut en försändelse räknas det inte som att du har meddelat att du ångrat ditt köp. För mer information se §8. Ångerrätt och återköp nedan.

Erbjudanden
Erbjudanden och kampanjer som marknadsförs på webbplatsen gäller så långt lagret räcker om inga andra villkor redovisas i anslutning till erbjudandet.

4. Produkter och sortiment

Alla produkter som erbjuds på webbplatsen är anpassade för bruk på den svenska marknaden. Det innebär bland annat att produkterna uppfyller svenska miljökrav och säkerhetsföreskrifter. Normalt medföljer bruksanvisning på svenska om det krävs för produktens användande. Eventuella tekniska specifikationer, särskilda krav på tillbehörsutrustning samt information om begränsningar och plomberingar framgår på respektive produktsida i den mån det är skäligt eller följer av lag.

Färgåtergivning på produktbilder
De produktbilder som visas på webbplatsen skall återge produktens färg och övriga egenskaper på ett så verklighetstroget sätt som möjligt. Eftersom färgåtergivning kan variera beroende vilken typ av bildskärm du som kund använder kan vi inte garantera att produkternas färger exakt återspeglar de färger du upplever på din bildskärm.

5. Betalning

Kopp & Kanna i Vadstena AB använder Stripe som mellanhand för hantering av betalningar. Kortbetalning är förvalt betalningsalternativ.

Kortbetalning
Vi använder Stripe för säker betalning i våra webshopar. Detta innebär att du kan betala med VISA, Mastercard eller AMEX. Bland miljontals andra företag som använder Stripe idag finns bland annat Cancerfonden, Unicef, Adidas och Facebook.

Stripe kräver ingen registrering utan du betalar direkt med ditt betalkort utan krångel.

Alla parter som är involverade i hantering, överföring eller lagring av kreditkortsuppgifter måste uppfylla en viss industristandard för säkerhet – PCI DSS. Stripe har granskats av en PCI-certifierad revisor och är certifierad till PCI Service Provider Level 1, det högsta möjliga certifikatet. Om någon skulle komma åt data på Kopp & Kannas samt Best Ever Chairs servrar skulle de inte få ut mer än ett token av siffror och bokstäver som representerar kortet på Stripes servrar.

Om du är detaljerad intresserad av Stripes säkerhet finner du det här: https://stripe.com/docs/security/stripe
Om du vill läsa om hur starkt betalkortets uppgifter krypteras genom servrarna finner du det här: https://stripe.com/docs/security/stripe#encryption

Ingen del av själva korttransaktionen sker på vår sida. När själva betalningen ska ske transporteras du direkt till Stripes Checkout via krypterat SSL protokoll. Ingen information kring kreditkort eller liknande går igenom WillShop.se. För mer info om säkerhet, teknik och procedurer kring kortbetalning så rekommenderar vi att du kontaktar Stripe direkt.

OBS! Kopp & Kanna har alltså inte tillgång till kontokortsuppgifterna och kommer inte att kunna förse er med information från kontokortet. Stripe skapar en ”token” som representerar kontokortsinformationen och ger er inte tillgång till kortets information i klartext.

6. Fullgörande

Kopp & Kanna i Vadstena AB påbörjar fullgörande av detta avtal när du klickat på knappen ”Slutför köp” i kassan. Kopp & Kanna i Vadstena AB har fullgjort sin del av detta avtal när du fått fullständig leverans av beställda produkter i din besittning. Du som kund har fullgjort din del av detta avtal när du erlagt fullgod betalning och mottagit leverans av beställda produkter på det sätt som avtalats.

7. Leverans

Produkter levereras via ombud till den adress du uppgivit vid beställning i samarbete med våra logistikpartners. Vi erbjuder även dig att hämta ut beställda produkter direkt i butik. Kopp & Kanna i Vadstena AB skickar beställningar under helgfria vardagar.

Lagerstatusen anger om produkten finns i lager vid beställningstillfället. Generella leveranstider anges nedan, om beställningen omfattar produkter med olika leveransstatus blir leveranstiden den samma som för den produkt som har längst leveransstatus.

Fraktkostnad:
Den sammanlagda fraktkostnaden för en beställning framgår i kassan:
-Fraktkostnad för Paket till DHL utlämningsställe är 99-185 kr inklusive moms.
-Fraktkostnad för Hemleverans är 250-995 kr inklusive moms.

Leveranstid:
Om de leveranstider som anges nedan inte är tillämpliga för ett köp och om en leveranstid inte särskilt avtalats utanför detta avtal förbinder sig Kopp & Kanna i Vadstena AB att fullgöra leverans utan onödigt dröjsmål, dock senast inom 30 dagar från avtalets ingående. I det fall kunden ska betala i förskott förbehåller sig Kopp & Kanna i Vadstena AB rätten att invänta betalning innan leverans påbörjas.

Du blir aviserad när du kan hämta ut paketet hos ditt ombud. Om du valt SMS avisering blir du aviserad när försändelsen kan hämtas ut hos ombudet. Paket till DHL utlämningsställe skall hämtas ut inom 14 dagar från aviseringsdatum. Outhämtade försändelser återsänds till Kopp & Kanna i Vadstena AB, du som kund blir då debiterad en återhämtningsavgift om 195 kr inklusive moms. Paket till DHL utlämningsställe är ett spårbart fraktalternativ.
Hemleverans i samarbete med DHL (Standardfrakt)

Hemleverans levereras inom 3-7 arbetsdagar helgfria vardagar räknat från dagen då beställningen skickats från Kopp & Kanna i Vadstena ABs lager. Hemleverans levereras till dörren, 2 leveransförsök ingår. Vid ytterligare leveransförsök kan avgifter tillkomma, kontakta därför alltid DHL om du inte kan ta emot försändelsen på utsatt tid. Hemleverans som inte kunnat avlämnas återsänds till Kopp & Kanna i Vadstena AB, du som kund blir då debiterad en återhämtningsavgift om 195 kr inklusive moms. Hemleverans är ett spårbart fraktalternativ.

Upphämtning i butik
Beställning till butik kan upphämtas inom 1 dag efter det att du gjort beställningen, produkterna lämnas ut till dig vid uppvisande av ”Din Kopp & Kanna beställning har mottagits!” eller ”Din Best Ever Chair beställning har mottagits!”.
Leverans längs lantbrevbärarlinjer och i öbebyggelse
Om din leveransadress är längs lantbrevbärarlinjer samt öbebyggelse utan normal broförbindelse kan leveranstiden komma att utökas med 2-5 helgfria vardagar.

Leveransförsening
Uppstår en leveransförsening har du som kund rätt att häva detta avtal utan kostnad.
I det fall köpet avsett en produkt som ska anpassas, tillverkas eller särskilt anskaffas efter kundens önskemål och Kopp & Kanna i Vadstena AB inte kan återta produkten utan väsentlig förlust har kunden endast rätt att häva köpet om syftet med köpet är väsentligen förfelat genom dröjsmålet och Kopp & Kanna i Vadstena AB insåg eller borde ha insett detta.

Transportrisk
Risken för försändelse övergår på dig som kund när den har avlämnats till dig. Det innebär att Kopp & Kanna i Vadstena AB står transportrisken tills försändelsen har nått dig.
Ej komplett sändning
Om du ej har mottagit alla varor i din beställning skall det anmärkas inom 30 dagar från att du mottagit leveransen.

8. Ångerrätt och återköp

Ångerrätt
Kunder som ingår detta avtal i egenskap av privatperson har rätt att frånträda avtalet i enlighet med lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Ångerrätten är ej tillämplig för kunder som ingått detta avtal i egenskap av näringsidkare. Ångerrätten gäller i 14 dagar (ångerfristen), tiden räknas från den dag då du som kund har mottagit leverans. Ångerrätten ger kunden rätt att undersöka varorna och återsända dem i det fall kunden ångrar sitt köp. När kunden ångrat sitt köp har denne rätt att återfå vad denne har betalt under förutsättning att kunden inte har använt produkterna i en större omfattning än vad som krävs för att kunna undersöka dem. Vid nyttjande av ångerrätten ska kunden meddela Kopp & Kanna i Vadstena AB och sedan returnera samtliga produkter som beställningen omfattar till Kopp & Kanna i Vadstena AB utan onödigt dröjsmål, dock senast inom 14 dagar. Vid retur skall kunden själv bekosta returfrakten.

När kunden lämnat meddelande om att denne nyttjar sin ångerrätt kommer Kopp & Kanna i Vadstena AB genomföra återbetalning utan onödigt dröjsmål, dock senast inom 14 dagar förutsatt att Kopp & Kanna i Vadstena AB mottagit de produkter kunden återsänt alternativt om kunden lämnat bevis för återsändande. Återbetalning sker med samma betalningsmedel som kunden använt i den mån det är tekniskt möjligt. Eventuella värdeminskningsavdrag samt avdrag för frakt om kunden valt annat alternativ än standardfrakt kan komma att göras på återbetalningen. I det fall har beställning gjorts mot faktura som ännu inte betalats kommer fakturan makuleras. Skulle du som kund återlämna färre produkter än vad beställningen omfattar återbetalas endast varuvärdet för de produkter som du återlämnar.

Värdeminskningsavdrag vid nyttjade av ångerrätt
Om kunden har hanterat produkterna mer än vad som är nödvändigt för att undersöka dessa och hanteringen orsakat att produkterna minskat i värde. Som exempel kan produkternas värde minska genom slitage. I dessa fall är kunden ersättningsskyldig mot Kopp & Kanna i Vadstena AB för skälig värdeminskning. En marknadsmässig bedömning av den faktiska värdeminskningen görs av Kopp & Kanna i Vadstena AB i varje enskilt fall. Nedan angivna avdragsnivåer utgör endast exempel på de beräkningsgrunder som tillämpas vid uträkningen av värdeminskningen. Kopp & Kanna i Vadstena ABs bedömning görs alltid utifrån ett helhetsperspektiv.
Nivå 1. – Om produkten uppvisar en mindre förslitning eller försämring, såsom en mindre repa:
10 % i värdeminskningsavdrag.
Nivå 2. -Om produkten uppvisar en märkbar förslitning eller försämring, såsom tydlig repa eller skada:
30 % i värdeminskningsavdrag.
Nivå 3. -Om produkten uppvisar skador på produkten som påverkar produktens funktion:
50 % i värdeminskningsavdrag.
Nivå 4. -Om produkten uppvisar kraftiga skador på produkten och/eller kraftig förslitning eller försämring av produkten:
60 % i värdeminskningsavdrag.
Nivå 5. -Om produkten är i ett sådant skick att den bedöms vara osäljbar eller att en reparation inte är ekonomiskt försvarbar:
100 % i värdeminskningsavdrag.
Skador på produktemballaget
I det fall produktemballaget saknas eller uppvisar sådana skador att det inte kan återanvändas:
10 % i värdeminskningsavdrag.

Vissa produkter är undantagna från ångerrätten med stöd i lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler:
-Produkter som tillverkats eller ändrats särskilt på kundens begäran eller som på annat sätt fått en särskild prägel.
-Produkter som riskerar att förstöras, förbrukas eller väsentligt försämras under ångerfristen.
-Förseglade hygienartiklar som riskerar på grund av hälso- eller hygienskäl och där kunden brutit förseglingen.

Förfarande vid ångerrätt
Använd kontaktuppgifterna nedan för att meddela Kopp & Kanna i Vadstena AB om att du önskar ångra köpet. Följande formulär kan också användas som mall för meddelade om ångerrätt. Klicka här för att komma till formulär på Konsumentverkets webbplats.

Kontaktinformation
Kopp & Kanna i Vadstena AB
Storgatan 7
592 30 Vadstena
E-post: support@koppokanna.se

30 dagars öppet köp
Öppet köp erbjuds i 30 dagar från det att produkten levererats till dig. Under den period då öppet köp gäller, återköper Kopp & Kanna i Vadstena AB produkter till det värde som du betalt för produkterna exklusive kostnad för frakt till kunden. Kunden ansvar själv för att bekosta returfrakten vid nyttjande av öppet köp. Kostnad för annan utförd tjänst ersätts ej av Kopp & Kanna i Vadstena AB.
Följande villkor gäller för öppet köp:
-Produkten skall vara oanvänd och i oskadat skick.
-Eventuell montering av produkten skall inte ha skett.
-Originalförpackningen skall vara i oskadat skick.

Nyttjande av Öppet köp
För att nyttja öppet köp, vänligen kontakta oss via e-post på: support@koppokanna.

14 dagars bytesrätt
Du har rätt att byta produkt under 14 dagar från det att produkten levererats till dig. Vid byte får du värdet på de produkter du lämnar tillbaka inklusive eventuell fraktkostnad som du betalt i tillgodohavande hos Kopp & Kanna i Vadstena AB. Tillgodohavande för produkter som återköpts avräknas mot värdet på de produkter som du beställer i samband med utövande av bytesrätten. Skulle värdet på de produkter som du beställt överstiga ditt tillgodohavande måste du betala mellanskillnaden till Kopp & Kanna i Vadstena AB. I det fall värdet på de produkter som återköps överstiger värdet på de produkter som beställs i samband med bytet kan du använda mellanskillnaden som tillgodohavande vid nästa köp hos Kopp & Kanna i Vadstena AB. Vid retur av produkter i samband med byte skall du som kund själv betala för returfrakten.

Följande villkor gäller vid byte:
-Produkten skall vara oanvänd och i oskadat skick.
-Eventuell montering av produkten skall inte ha skett.
-Originalförpackningen skall vara i oskadat skick.

Nyttjande av bytesrätten
För att byta produkter, vänligen kontakta oss via e-post på: support@koppokanna.se.
Retur av produkter
Se §10. Returer nedan för information om returförfarande vid retur av produkter.

9. Reklamation och garanti

Reklamationsrätt
Kund som köpt en produkt i egenskap av privatperson har rätt att reklamera produkten om den är felaktig enligt konsumentköplagen (1990:932) jämte konsumenttjänstlagen (1985:716).

Reklamationsrätten täcker ursprungsfel och gäller i 3 år från det att kunden fått produkten i sin besittning. Reklamationsrätten täcker även fel som uppstått under transport av produkten till kunden. (se Reklamation av transportskada nedan). En produkt som avviker från vad som har avtalats mellan kunden och Kopp & Kanna i Vadstena AB eller på annat sätt uppvisar fel kan också anses som felaktig. Fel som uppstått på grund av skada som kunden har orsakat räknas inte som ursprungsfel.

Om kunden reklamerar en felaktig produkt efter 6 månader från det att kunden fått produkten i sin besittning har kunden även ansvaret för att påvisa att felet i produkten var ursprungligt. Kopp & Kanna i Vadstena AB rekommenderar därför alltid att undersöka produkter när de levereras och påtala eventuella fel så snart som det upptäckts. Vid reklamation av felaktig produkt har du som kund i första hand rätt att få felet avhjälpt, alternativt en felfri produkt. I vissa fall har du även rätt att häva avtalet och återfå vad du betalt. Vid godkänd reklamation skall kunden hållas skadelös för eventuella kostnader som uppstår på grund reklamationen. Som exempel skall kostnader för att returnera en felaktig produkt ersättas av Kopp & Kanna i Vadstena AB. Notera att du som kund i största möjliga mån skall minimera eventuella kostnader som uppstår i det fall en produkt visar sig vara felaktig. Vid reklamation skall vardera part utan onödigt dröjsmål återlämna vad denne tagit emot, i det fall Kopp & Kanna i Vadstena AB skall företa omleverans har kunden rätt att behålla den felaktiga produkten i sin besittning tills det att denne mottagit leverans av felfri produkt.

Kontaktuppgifter vid reklamationsärenden
E-post: support@koppokanna.se.

Reklamationsvillkor för Näringsidkare
Om en produkt avviker från vad som har avtalats mellan kund och Kopp & Kanna i Vadstena AB eller på annat sätt uppvisar fel som Kopp & Kanna i Vadstena AB ansvarar för har kunden rätt att i första hand få felet avhjälpt och i andra hand produkt utbytt på Kopp & Kanna i Vadstena ABs bekostnad. Rätt att reklamera fel gäller bara om felet är ursprungligt, Kopp & Kanna i Vadstena ABs ansvar är begränsat till värdet på den felaktiga produkten. Fel i produkt skall meddelas inom 14 dagar från leverans genom att kontakta Kopp & Kanna i Vadstena AB via e-post på support@koppokanna.se.

Särskilda villkor för näringsidkare:
-Eventuell montering av produkten får ej ha skett efter det att felet uppmärksammats.
-Originalförpackningen skall sparas och i övrigt hållas i oskadat skick.

Handla tryggt med garanti
Alla produkter omfattas av garanti utöver reklamationsvillkoren i dessa köpvillkor. Läs mer om våra garantivillkor här.
Retur vid reklamation eller garantiärende
För att returnera felaktiga produkter eller material, vänligen se §10. Returer.

Reklamation av transportskada
Om varan är transportskadad ber vi dig kontakta oss via support@koppokanna.se
Är din vara defekt?
2 månader anses som skälig tid för upptäckt av defekt / skada på beställd vara.

10. Returer

Vid retur av produkter eller material till Kopp & Kanna i Vadstena AB skall produkterna emballeras på sådant sätt att de är skyddade vid transport. Kopp & Kanna i Vadstena AB rekommenderar därför att du alltid förpackar produkter på samma sätt och med samma emballage som när produkterna levererades till dig. I det fall du förpackat eller emballerat produkter på undermåligt sätt och produkten tar skada under transporten till Kopp & Kanna i Vadstena AB bär du som kund också ansvaret för skadan.

Vid återsändande av produkter till Kopp & Kanna i Vadstena AB är du ansvarig för att produkterna når Kopp & Kanna i Vadstena AB i oskadat skick. Kopp & Kanna i Vadstena AB rekommenderar att kunden använder spårbar försändelse vid retur.

Returinstruktioner
Instruktioner om returförfarande finns bipackad i varje försändelse. Skulle dessa saknas ber vi dig kontakta oss.

Återbetalningar
Kopp & Kanna i Vadstena AB återbetalar pengarna utan onödigt dröjsmål vid nyttjande av ångerrätten och öppet köp eller om återbetalning har beslutats i ett reklamationsärende.

Kostnad för retur:
Du som kund står alltid för returfrakten.
Kontakta gärna oss på support@koppokanna.se för att få kostnad för eventuell retur. Alternativt kontakta en transportfirma och uppge varans vikt och mått.

11. Förbehåll

Återtagandeförbehåll
Samtliga produkter är behäftade med återtagandeförbehåll tills det att kunden fullgjort sina skyldigheter som följer av detta avtal. Det innebär att äganderätten övergår på kunden i samband med att kunden fullgör sina skyldigheter som följer av avtalet. Kunden har därmed ej rätt att konsumera, nyttja, sälja eller på annat sätt vidta åtgärd innan äganderätten övergått på kunden som förhindrar att produkterna kan återtas av Kopp & Kanna i Vadstena AB.

Hävningsförbehåll
Kopp & Kanna i Vadstena AB förbehåller sig rätten att häva avtalet i det fall kunden handlat i ond tro på grund av felaktigheter som kunden känt till eller borde ha insett, såsom felaktiga uppgifter om pris eller kvantitet på webbplatsen. I det fall hävningsförbehållet görs gällande har kunden inte rätt till skadestånd eller annan kompensation från Kopp & Kanna i Vadstena AB.

Ändringsförbehåll
Kopp & Kanna i Vadstena AB förbehåller sig rätten att utan avisering ändra innehållet på webbplatsen, vilket inkluderar, men inte är begränsat till, utbud, priser och kampanjer. Sådan ändring påverkar dock ej redan ingångna avtal mellan Kopp & Kanna i Vadstena AB och kund.

Ansvarsförbehåll
Kopp & Kanna i Vadstena AB skall anses befriad från alla förpliktelser enligt detta avtal om ansvar annars skulle ha uppstått på grund av händelse som ligger utanför detta avtal, Kopp & Kanna i Vadstena ABs verksamhet eller vad som annars följer av tvingande lag.

12. Ansvarsbefrielse

Force Majeure
I händelse av myndighetsåtgärd eller underlåtenhet, ny lagstiftning, arbetsrättslig konflikt, krig eller krigsfara, större störning av allmän ordning, sabotage, extrema väderförhållanden, brand, explosion, naturkatastrof, olyckshändelse eller annan omständighet utanför Kopp & Kanna i Vadstena ABs kontroll och som Kopp & Kanna i Vadstena AB inte skäligen kunnat övervinna eller förutse skall Kopp & Kanna i Vadstena AB ha rätt att frånträda sina skyldigheter i detta Avtal. Vid sådan händelse skall Kopp & Kanna i Vadstena AB ej stå skadeståndsskyldig vid skada som kunden haft.

Externa länkar
Kopp & Kanna i Vadstena AB ansvarar ej för eventuella skador och problem med kundens mjuk- eller hårdvara som uppstår på grund av att kunden nyttjat externa länkar som är publicerade på https://koppokanna.se eller https://besteverchair.se.

Reservation för prisfluktuationer, slutförsäljning eller andra handelshinder
Vi reserverar oss för eventuella textfel, bildfel, slutförsäljning eller leverantörsförseningar. Vid prisfluktuationer eller andra handelshinder, såsom brist på nödvändig komponent, där Kopp & Kanna i Vadstena AB inte skäligen kan hållas vid sina förpliktelser enligt detta avtal har Kopp & Kanna i Vadstena AB rätt att häva avtalet. Vid sådan händelse har kunden inte rätt till skadestånd eller annan kompensation från Kopp & Kanna i Vadstena AB.

Reservation för skatte- och avgiftsförändringar
Vid väsentliga skatte- eller avgiftsförändringar, som är av stor betydelse för förutsättningarna för detta avtal, har Kopp & Kanna i Vadstena AB rätt att häva avtalet. Vid sådan händelse har kunden inte rätt till skadestånd eller annan kompensation från Kopp & Kanna i Vadstena AB.

13. Personuppgifter och sekretess

Uppgifter såsom personuppgifter eller annan uppgift eller del av handling som kunden lämnar till Kopp & Kanna i Vadstena AB kommer att lagras och behandlas i digitalt format. Kopp & Kanna i Vadstena AB ansvarar för att uppgifterna lagras och behandlas i enighet med personuppgiftslagen. Kundens uppgifter kommer att användas av Kopp & Kanna i Vadstena AB för att möjliggöra och säkerställa fullgörande av Avtalet.

Personuppgiftsansvarig:
JJ Productions AB (559430-9188)
Fridhemsgatan 5B
271 45 YSTAD

Kunduppgifter som lagras:
-Namn
-Adress
-E-postadress
-Telefonnummer
– Köphistorik hos Kopp & Kanna i Vadstena AB

Uppgifterna kan även komma att lämnas ut till tredje part, och nyttjas i de syften som anges nedan:
-Avtalspartner inom betalningstjänster i syfte att säkerställa fullgörande av avtalet.
-Avtalspartner inom logistik (transportör) i syfte att säkerställa fullgörande av avtalet.

Registerutdrag:
Om du som kund ingått detta avtal i egenskap av privatperson har du rätt att en gång per år kostnadsfritt begära ut ett registerutdrag. Ett registerutdrag anger vilken information som finns sparad om dig. Du begär detta genom att skicka en undertecknad begäran till ovanstående postadress. Om de uppgifter vi har om dig är felaktiga, ofullständiga eller missvisande, korrigerar vi såklart dessa.

Avregistering av kunduppgifter:
Du som kund kan vid skriftlig och undertecknad begäran få dina kunduppgifter hos Kopp & Kanna i Vadstena AB raderade, med förbehåll för sådana uppgifter som krävs för att Kopp & Kanna i Vadstena AB skall kunna upprätthålla god redovisnings- och bokföringssed.

14. Övrigt

Polisanmälan
Kopp & Kanna i Vadstena AB polisanmäler rutinmässigt alla bedrägerier, bedrägeriförsök samt misskynnesbeställningar.

Diskrepans mellan olika publikationer
Om det föreligger skillnader mellan uppgifter på webbplatsen och andra publikationer skall de uppgifter som anges på webbplatsen ha företräde. Detta gäller dock ej uppgifter som är uppenbart felaktiga eller missvisande vid en jämförelse mellan de olika publikationerna.

Immaterialrätt, logotyper och varumärken
Allt material som publiceras på webbplatsen, inklusive programvara, logotyper, ljudfiler, varumärken samt text & bild är immaterialrättsligt skyddat. Skyddet innebär att materialet inte får användas utan rättighetsinnehavarens tillåtelse, materialet får inte heller kopieras eller på annat sätt överföras till tredje part utan Kopp & Kanna i Vadstena AB uttryckliga tillstånd. Eventuella överträdelser beivras.

Informationens syfte
All information på webbplatsen, oavsett format, publiceras uteslutande i informativt syfte för att besökare skall kunna använda sig av webbplatsen. Kopp & Kanna i Vadstena AB ansvarar således ej för de följder eller skador som kan uppstå om denna information används i något annat syfte än det ovan angivna.

Cookies
Cookies, ”kakor”, är små filer som sparas ner på besökarens dator när denne besöker en hemsida. På webbplatsen används följande typer av cookiefiler:

Session cookies: ”Sessionskakor” sparas bara temporärt på besökarens dator för att denna ska kunna använda på hemsidan problemfritt. När besökaren stänger ner sin webbläsare raderas också sparande session cookies.

Persistent cookies: ”Permanenta kakor” sparas på besökarens dator och är bestående. Persistent cookies används bland annat för att identifiera en återkommande besökare och ibland även som underlag till statistikprogram.

Opt-in: På webbplatsen har du som besökare alltid rätten att så fort som du besöker vår hemsida välja om du vill att cookies ska kunna sparas ner på din dator. Väljer du att inte tacka ja till detta, kommer inga permanenta kakor att lagras på din dator, men detta kan leda till att vår hemsida inte fungerar optimalt när du besöker den.

Tvist
Vid eventuell tvist skall talan väckas vid Stockholms tingsrätt om kunden är näringsidkare eller annan juridisk person. Om kunden är privatperson och ingått detta avtal för privat konsumtion skall tvist prövas vid den domstol som följer av tvingande lagstiftning. I det fall ett ärende prövas i Allmänna reklamationsnämnden kommer Kopp & Kanna i Vadstena AB följa nämndens beslut. För tvister utanför Sveriges gränser följer Kopp & Kanna i Vadstena AB den europeiska kommissionens online-plattform för tvistlösning (Online Dispute Resolution) mer om ODR hittar du här
Allmänna reklamationsnämnden (www.arn.se)
Box 174
101 23 Stockholm